آنچه خواهید خواند:

زمان واخنش بهینه

محدوده ای از زمان واخنش بهینه در فرکانس میانی (میانگین بازتاب در ۵۰۰ و ۱۰۰۰ هرتس ) که برای فعالیت های متنوع ترجیح داده می شود در نمودار زیر نشان داده شده است. این محدوده ها، براساس تجربه شنونده هایی با قدرت شنوایی عادی در فضاهای کامل هستند و امتداد خط چین آن ها حد نهایی قابل قبول است.

در صورتی که نیاز های آکوستیکی فراهم شود، شرایط شنیداری رضایت بخش در سالن های اجتماعات می توانند دارای زمان واخنش متفاوتی در محدوده ترجیح باشند. به طور کلی فضاهای بزرگ تر در مقایسه با فضاهای کوچک تر از همان نوع، باید نزدیک به حدی بالای محدوده زمانی واخنش باشند. برای نمونه ، موسیقی عبادی ارگ برای کلیسا یا فضاهایی در اندازه یک کلیسای جامع ساخته شده و موسیقی مجلسی برای فضاهای کوچکتر.

Reverbation-time

A : استودیو پخش وضبط صدا

B : کلاس های ابتدایی

C : نمایش خصوصی

D : اتاق های سخنرانی و کنفرانس

E : سینما

F : تئاترهای کوچک

G : ساعات اجتماعات دبیرستان

H : سالن های اجتماعات چند منظوره

I  : کلیساهای جامع و کلیساها

J : گروه های راک و رقص (با کاربرد سیستم های صوتی)

K : کمدی های موزیکال و اپرا های کوچک

L : کنسرت های نیمه کلاسیک، گروه کر(با کاربرد سیستم های صوتی)

M : موسیقی مجلسی و تک نوازی (باروک)

N : اپرا

O : گروه کر غیر مذهبی

P : سمفونیک (“کلاسیک” تا “رمانتیک”)

Q : موسیقی عبادی (ارکستر، کر یا ارگ )

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *