اتاق آکوستیک

بـــرای تجـــربه ای متفـــــــاوت…

اتاق آکوستیک

برای اکثر ما پیش آمده است که برای خواندن کتاب و یا تمرین موسیقی نیاز به مکانی ساکت و دور از همهمه داشته باشیم. اتاق آکوستیک پرتابل این امکان را برای شما فراهم می کند در منزل و یا محل کار خود مکانی ساکت داشته باشید تا بتوانید به دور از سر و صدای محیط به فعالیت دلخواهتان بپردازید.

اتاق آکوستیک
اتاقک پرتابل آکوستیک
اتاق آکوستیک آماده

اتاق آکوستیک پرتابل چیست؟

اتاق آکوستیک پرتابل به اتاقی گفته می شود که به راحتی قابلیت جابجایی مکرر داشته باشد و این جابجایی صدمه‌ای به اتاق و کیفیت صدا در آن نزند این جابجایی میتواند در محل نصب اتاق باشد و یا در مکانی دیگر باشد. اتاق پرتابل آکوستیک از قطعاتی با وزن محدود تشکیل میشود که قابلیت جابجایی در طبقات را نیز داشته باشد.

کاربردهای اتاق آکوستیک

اتاقک آکوستیک کاربردهای زیادی دارد که از کاربردهای مهم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق آکوستیک 4

هدیه برای مشتریان

اتاق آکوستیک 6

امنیت در پرداخت

اتاق آکوستیک 8

ارسال رایگان به کل کشور

اتاق آکوستیک 10

تخفیفات روزانه

اتاق آکوستیک 12

ضمانت بازگشت کالا

ساختار اتاق آکوستیک پرتابل

ساختار اتاقک به این شکل است که اتاقک از قطعات با ابعاد استاندارد ساخته می شود و به گونه ای طراحی گردیده است که قطعات تشکیل دهنده آن قابلیت افزایش قطعه و کاهش قطعه داشته باشند و همچنین باز و بسته شدن مکرر آن آسیبی برای اتاق آکوستیک نداشته باشد. اتاق آکوستیک بر روی چرخهایی نسب می گردد که توانایی تحمل وزن اتاق و مصرف کننده اتاق را به راحتی داشته باشد. اتاق آکوستیک مساحت کمی را اشغال می کند و به همین دلیل می توان آن را در هر فضایی به کاربرد.

نکته مهمی که در ساخت اتاق آکوستیک اهمیت زیادی دارد استفاده از اسکلت چوبی و صفحه های چوبی در ساختار اتاق آکوستیک پرتابل است ، شرکت آکوبان برای ساخت اتاق آکوستیک از چوب چندلایه استفاده میکند که باعث سبکتر شدن اتاق آکوستیک می گردد.
اگر در ساخت اتاق آکوستیک پرتابل از فلز استفاده شود نیاز است تمهیداتی برای وزن بالای اتاق و همچنین عبور صدا در فلز دیده شود. همچنین اگر بجای استفاده از چوب از MDF استفاده شود درون اتاق به صورت مداوم گازی تولید می شود که باعث سوزش چشم و مجاری تنفسی می شود.

اتاق آکوستیک 14
اتاق آکوستیک 16
اتاق آکوستیک 18

پنجره در اتاق آکوستیک پرتابل

اولین راه ارتباطی داخل اتاق آکوستیک با بیرون آن پنجره می باشد و وجود پنجره اهمیت زیادی دارد، از آنجایی که شیشه توانایی کافی برای منع عبور صدا را ندارد نیاز است تمهیداتی در نظر گرفته شود تا کمترین صدا از پنجره عبور کند. در طراحی اتاق آکوستیک پرتابل پنجره با چهار جداره شیشه و فاصله هوایی مناسب در نظر گرفته شده است تا بتوان به عایق بندی با کیفیت مطلوبی دست یافت.

عایق بندی صدا برای اتاق آکوستیک 

برای اینکه بتوانیم به عایق بندی صدای مطلوبی در اتاق آکوستیک برسیم نیاز است فضای داخل اتاق عاری از هرگونه درز و شکافی باشد و به همین دلیل هوا در اتاق ثابت میماند و جریانی با بیرون ندارد، و باعث مشکل گرم شدن هوای داخل اتاق آکوستیک می شود. برای حل این مشکل شرکت آکوبان هواکشی در نظر گرفته است که هوای بیرون اتاق را در مسیری طولانی که با جاذب های صدا محصور شده اند عبور می دهد و سپس از طریق کانال مجزا و عایق صدا هوای تازه وارد اتاق می شود.

ابعاد اتاق آکوستیک پرتابل

کوچکترین ابعاد برای اتاق آکوستیک ۱۵۰ سانتیمتر در ۱۵۰ سانتیمتر می باشد که کاربری متنوعی از جمله شنوایی سنجی، اتاق سکوت، اتاق دوبلاژ، اتاق مطالعه میباشد. بزرگترین ابعاد اتاق آکوستیک ۲۰۰ در ۳۰۰ سانتیمتر می باشد. ارتفاع داخل اتاق آکوستیک پرتابل ۲۰۰ سانتیمتر می باشد و ارتفاع بیرون آن ۲۴۵ سانتیمتر می باشد. اتاق اکوستیک پرتابل در اندازه متوسط نیز طراحی و ساخته میشود که بنا به درخواست کارفرما تعیین می گردد.

ابعاد اتاقک آکوستیک

نیاز به مشاوره دارید ؟

فرم زیر را پر کنید.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

موضوع خود را انتخاب کنید*

برای دیدن پروژه های ما کلیک کنید